Ο επικίνδυνος ερπυσμός της στασιμότητας.

14908395_1477873912226742_6636210064412460967_n

Αρχικά δοκίμασα αυτό: Έκανα search στο Google “how to create a content calendar”. Υπάρχουν άπειρες απαντήσεις. Κοίταξα επίσης τους συγγραφείς των άρθρων. Τουλάχιστον οι πρώτες 10 σελίδες είναι επιχειρήσεις που θέλουν να πουλήσουν κάτι. Και αυτό είναι σχετικό με την οικοδόμηση ενός content calendar. Σωστά;

Όχι βέβαια. Είναι ο παραλογισμός ενός ηθοποιού στην πράξη. Σίγουρα δεν χρειάζομαι 10 pieces of data  ώστε να πάρω μια απόφαση για να αγοράσω ένα burger. Παρ’ όλα αυτά ο παραλογισμός του εγκεφάλου μας, προκειμένου να δικαιολογήσει την απόφαση μας αυτή και που ήδη έχουμε πάρει, μας ωθεί να τα συμβουλευτούμε.

.
Στην περίπτωση τώρα που δεν συμφωνείτε, απλώς θεωρείστε ότι, 1 χρόνο πριν η Google και το “10,4 pieces” στατιστικό της το 2010, ο αριθμός αυτός ήταν λιγότερο του 5. Θα άλλαζε κάτι στην λειτουργία του εγκεφάλου μας; Μήπως οι γνωστικές μας διαδικασίες χρειάζονται τελικά διπλάσιες πληροφορίες από την κάθε προηγούμενη χρονιά; Εντελώς παράλογο. Κι όμως κάποιος αυτή την στιγμή γράφει το 71.000.001 άρθρο…

.

Τελικά όμως το περιεχόμενο συμβάλλει πράγματι στις πωλήσεις;
Ο πολλαπλασιασμός των σχεδόν πανομοιότυπων περιεχομένων, μειώνει την αξία τους. Αυτό στην πραγματικότητα από μόνο του μειώνει τις πιθανότητες ώστε να συμβάλλει το περιεχόμενο στις πωλήσεις με ουσιαστικό αλλά και ευέλικτο τρόπο.
Σκεφτείτε το εξής: Τι θα ήταν αυτό που θα δημιουργούσε πρόβλημα σε οποιαδήποτε επιχείρηση; Το πιο πιθανό είναι 1 από τις εξής 2 απαντήσεις: Sales και Leads.

.

Για να δούμε:
Πόσο διεστραμμένο είναι να απολύονται οι marketers όταν οι πωλήσεις δεν έρχονται; Οι ομάδες πωλήσεων καμμιά  ευθύνη;
Αυτές οι μετρήσεις δεν βοηθούν. “Εξυπηρετούν” όμως μόνο για να συγχέουμε τις πωλήσεις με τις λειτουργίες του marketing και μάλιστα με τέτοιο τρόπο που δεν βοηθά ούτε την επιχείρηση αλλά ούτε κυρίως τον στόχο της, που δεν είναι άλλος από την δημιουργία πελατών.
Και εδώ έρχεται το ερώτημα: “Εάν η ομάδα marketing δημιουργεί leads, αλλά η ομάδα sales δεν τους μετατρέπει σε πελάτες, είμαστε ως marketers ασφαλείς ή όχι;”

Η ποσότητα και η ποιότητα των leads είναι μεταβλητά μεγέθη και ποτέ συγκεκριμένα και σίγουρα.
Η επικίνδυνη σύγχυση μεταξύ των sales και του marketing έχει οδηγήσει πολλούς content marketers σε πωλητές μεν, “στάσιμους” δε.
Και αυτό που στην κυριολεξία χάνουν είναι ο κεντρικός στόχος του Marketing:
Η αποκάλυψη ή η δημιουργία ζήτησης.Ο στόχος του Marketing δεν είναι η πώληση ενός προϊόντος, αλλά η εξασφάλιση ότι κάθε προϊόν είναι τόσο διαποτισμένο με τις ανάγκες, τα θέλω και τις επιθυμίες των καταναλωτών, ώστε η πώληση να είναι αναπόφευκτη.

.
Θα τελειώσω μ’ αυτό: “A good deal of what is called ‘marketing’ today is at best organized, systematic selling.” Το είπε ο Peter Drucker πριν από περίπου 50 χρόνια, ο οποίος επίσης έγραψε: “Marketing is the distinguishing, unique function of the business.” Μοναδικά και διακριτικά. Το κλειδί της καταπολέμησης του επικίνδυνου ερπυσμού της στασιμότητας.

ΠΗΓΗ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ